Meten is weten

Enig idee hoeveel bezoekers uw website ongeveer heeft? Waarschijnlijk zijn de getallen globaal wel bekend. Er is echter zoveel meer informatie die uw website (en omzet) flink kunnen verbeteren!

Via welke zoekwoorden komen bezoekers binnen op uw website? Bij welke pagina haken deze af? Komen de bezoekers uit heel Nederland of regionaal? Allemaal vragen die Angel Promotions voor u inzichtelijk kan maken. Wij gebruiken hiervoor de tool ‘Analytics’ van Google. Dit is een speciaal stukje code op uw website die precies bijhoudt wat uw bezoekers doen. De informatie kan waar dan ook worden opgevraagd door in te loggen op uw Google Analytics account. Even uw bezoekers checken in de trein via de smartphone? Geen probleem met de gratis Analytics app.

Na het verzamelen van data kan begonnen worden met het optimaliseren van de website en uw marketing campagnes. Enkele voorbeelden:

  • Uw bezoekers blijken vooral actief rond 16:00 ’s middags. Het is dus slim om op dat specifieke moment nieuwe blogs, tweets etc te plaatsen.
  • U adverteert in een lokaal dagblad; helaas blijkt de respons nihil te zijn. U kunt het bedrag beter in internet-marketing steken.
  • U heeft 100 bezoekers per dag en genereerd hiermee een omzet van 50 euro. Dat betekend dat u maximaal 50/100=0,50 euro per bezoeker kan uitgeven om break-even te spelen. Met andere worden; per bezoeker kan er 45 cent aan marketing uitgegeven worden terwijl er nog steeds winst wordt gemaakt. Meer verkeer kan binnen gehaald worden via bijvoorbeeld pay-per-click advertenties, vaste banner plaatsen of advertorials. Uiteraard helpen wij u graag met het zoeken naar de meest geschikte campagne.
  • Welke interacties vinden er plaats op de website? Weten bezoekers het menu of door u beoogde links wel voldoende te vinden?
  • Eén van uw subpages vertoont een hoog uitstap-percentage. Bezoekers verlaten hier de website. De teksten of afbeeldingen kunnen hier allicht onduidelijk zijn. Angel Promotions kan helpen dit te verbeteren. Dit kan voorkomen dat onnodig een complete website wordt aangepakt/vervangen. Het is zelfs mogelijk om verschillende landingspagina’s / sales pagina’s te vergelijken om tot een optimaal resultaat te komen.
  • Goed lopende zoekwoorden kunt u overwegen verder uit te bouwen. Als er veel bezoekers binnen komen op “elektrische fietsen” kan het allicht ook interessant zijn gerelateerde sub-onderwerpen te creëren; “voor dames”, “accu”, “huren” etc

Uit bovenstaande voorbeelden valt te concluderen dat het gebruik van Analytics extra bezoekers kan opleveren (daarmee ook omzet) en tegelijkertijd kosten kan besparen. Er is sprake van on-page factoren; punten die op uw website verbeterd kunnen worden, en off-page factoren; de bronnen van waar uw bezoekers komen.

De tool zelf is gewoon gratis, de implementatie kan echter ingewikkeld zijn. Indien dit op onjuiste wijze gebeurt kan dit zomaar tot incomplete data leiden. Graag zijn wij u van dienst met een correctie implementatie; zodoende heeft u de juiste informatie om tot correcte beslissingen te komen. Graag bepalen wij samen de doelen die u wilt meten; deze kunnen periodiek geëvalueerd